ATT GÖRA SKILLNAD!

Jag går tredje året på gymnasiet.

I slutet av 2009, november, startade jag ett projektarbete.

Under december månad begav jag mig till Chile, där jag besökte två barnhem. Ett pojkbarnhem och ett flickbarnhem, de var mellan 5-12 år. Det bodde 20 barn på varje barnhem, sammanlagt 40. Dessa barn tar några eldsjälar själva hand om, istället för att de ska få bo ute på gatan så får de växa upp hos dem. De får en liten slant av ”staten” där pengarna går åt till att försörja barnen. Jag inspirerades av kvinnorna, att de hjälper andra utan att själva kräva någonting tillbaka. Innan resan dit samlade jag ihop både kläder och pengar som jag gav till båda barnhemmen. För pengarna köpte jag skoluniformer och skor samt att jag gjorde aktiviteter tillsammans med barnen. Allt detta har jag gjort genom mitt projektarbete i skolan.



Jag har nu gjort den sista insamlingen för barnen. Det har går ut på att samla in regnjackor, mössor och vantar. Deras vinterperiod börjar i maj/juni så jag måste skicka dessa saker senast i början av april för att det ska hinna fram i tid.

Jag vill genom mitt projektarbete sträcka ut en hjälpande hand!

Den 15:e mars begav jag mig till club 700 där bland annat en prisutdelning skulle utdelas...
Vet ni vad? Jag vann priset som Årets Elev entrepenör , det var även ett hederspris, påväg upp på scenen med det bredaste leendet, fick jag sedan berätta lite om min resa. Dem visade även en filminspelning som jag gjorde förra veckan där jag i videon berättade lite mer utförligt om min resa, Jag är glad över vår  insatts! Det här priset är till alla som varit med och sammarbetat och jag är oerhört stolt över oss!



Nomineringen löd såhär: " Genom att planera och genomföra ett avancerat hjälparbete till förmån för föräldralösa barn i Chile har pristagaren visat på idérikedom och förmåga att genomföra sin idéer i konkret handling med ett tydligt resultat."

Vill ni följa Kassies resa från början tills nu så har hon en blogg som heter: www.barnenivalparaiso.blogg.se

Ni kan också maila, [email protected]

Fantastiskt jobbat! / Lärarna

              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0