FÖRSTA DAGEN HÄR PÅ GRAN CANARIA

Hola Amigos!

Vi överlevde flygresan ner hit till Gran Canaria och efter en liten förvirring på flygplatsen så hittade vi tillslut på våra väskor. Vi andades in den varma luften och möttes av en skylt där det stod: JB Elitfotboll. Det var en kvinna från hotellet som mötte upp oss, och efter en privat busstur kom vi äntligen fram till hotellet. (Vårt hotell är tydligen det finaste i hela San Agustin, enligt en man vi pratade lite med på flygplanet.) En del av tjejerna bänkade sig framför tvn för att se andra halvlek i El Clasico, medan de andra gick ut och utforskade stället.

När vi vaknade imorse var våra förväntningar på topp. Vi gick ut på balkongen och möttes av en gråmulen himmel. Lite tråkigt nu när vi hade sett fram emot lite sol, men vilket perfekt träningsväder! Alla tjejer +TB och Gertrud möttes på framsidan av hotellet för att gå upp till en supermarket och köpa lite frukost. Vi shoppade loss medan "pappa" betalade. Vi gick tillbaka till rummen och gjorde i ordning frukosten och åt.

Kl 11 skulle vi ner till stranden för att spela lite strandfotboll. Vi körde turnering och det vinnande laget bestod av: Sara, Fatou, Linn och Jasmine. Grattis till dom!

Efter strandfotbollen gick vi till våra rum och lagade lunch för att sedan bara ta det lugnt i några timmar innan nästa aktivitet stod på schemat: en skön joggingtur längs med stranden.

I början sprang vi i grupp, och alla människor vi sprang förbi förundrades över att vi var så många. Vi fick även en massa "heja-rop" av spanjorerna i restaurangerna. Vi sprang en halvmil innan vi var tillbaka vid hotellet igen. Då delade vi upp oss två-två och började massera vad och baksida lår.
När vi var klara med det var klockan ca 17.00, och vi fick 2 timmar fritt innan vi skulle gå och äta på restaurang. Vi badade, tog det lugnt och bara umgicks. Tiden rann iväg.

Nu sitter vi här på balkongen och bara andas ut. Vi ska strax gå och lägga oss så vi orkar med morgondagen. Kl 10 är det dags för det första fotbollspasset här i värmen på en naturgräsplan som ligger några minuter bort, alla är super taggade och vi är säkra på att det kommer bli helt galet! Äntligen får våra fotbollsskor vänja sig med det härliga klimatet! På eftermiddagen ska vi ha fysträning nere på stranden, hörde någonting om parträning. Spännande!

Hoppas ni har det bra där hemma i kylan. Tack för oss, ADIOS! // Rum 212: Alice, Fanny T och Jessica.