JB Calcio Elit

Hallå där! Vill börja med att be om ursäkt! Vi har varit väldigt dåliga med bloggen, förlåtförlåtförlåt!


Så, nu kan vi börja! Just nu så befinner vi oss nere vid den spanska syd-kusten i en liten by som heter Costa Ballena. Solen skiner i princip varje dag och vi njuter in till det sista.
Resan började för oss med Clacio i Halmstad för ungefär 6 veckor sedan. Under resans gång så har man sett hur spelarna har utvecklats som individ och i gruppen, både på och utanfär planen. Vi har stått inför tufft motstånd, framför allt här nere i Spanien där lagen har varit otroligt kvicka och tekniska. Men vi har inte vikt ner oss ett dugg, vi stått och kämpat och inte gett upp med att spela vårat spel.
Vi jobbar stenhårt varje dag, har gjort det sedan dag 1 och vi gör det ända in i det sista!
En vanlig dag för oss kan se ut ungefär såhär.
07.30 alarm, 08.00 frukost, 10.00 träning (på en underbar gräsmatta), 14.00 lunch, 17.00 träning på standen, 20.00 middag, 22.00 buenas notches! Som sagt så tränar vi väldigt hårt, och med framsteg. Jag som har observerat och kikat lite extra noga på våra spelare från Örebro eftersom jag inte spelar så kan jag säga att samtliga har gjort stora framsteg. Alla har fått varierande speltid utav olika skäl, men alla har tagit väl om chansen när dem fått den.
Våran resa med Calcio Elit börjar närma sig sitt slut och jag tror att det finns många olika känslor bland killarna i truppen angående det. Många har säkert stor hemlängtan och massa trötta och slitna muskler i kroppen, men samtidigt så när man har vart i en tät grupp som våran i ca. 6 veckor nu så känns det ju tråkigt att lämna alla. Många kommer säkert ta kontakt på privat tid senare i livet, man träffar några otroligt bra människor här!
Nu så måste jag skynda mig lite. MR. Tonning sitter och väntar och ska prata "lite", och när jag säger "lite" så är det ur "tonnig perspektiv, dvs. ca. 2 timmar.. så man vill ju inte komma försent till det!
Hoppas ni har det bra där hemma, vi ses snart!
ps. trots mitt reservdäck på magen så har jag inte kunnat motstå att hoppa in och köra lite på träningarna. Sug i benen.. kanske ska ta tag i det?

/Suarez



Calcio elit 2011, i lednign av Jonas Thern, Christer Tonning & Håkan Svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0