Utkast: Jan. 14, 2011

När man vaknade upp på fredag morgon den 19e oktober så längtade man bara tills natten för att få åka iväg. Det var svårt att kunna koncentrera sig i skolan för man ville bara åka. När man äntligen slutade skolan för dagen så blev det att åka hem och packa färdigt de sista sakerna innan resan. När jag var färdig så tog jag mina grejer och gick till resecentrum för att ta bussen till Linus Börjesson. Jag, Linus och Johan skulle sova hos Linus för att sedan tidigt på natten vid klockan 2 så skulle Linus låtsas pappa skjutsa oss till samlingen vid skolan för att vi sedan skulle samla oss i bilarna och åka iväg mot Skavsta flygplats.  Vi fick checka in, gå igenom säkerhetskontroller och sedan så var det bara att stiga på planet o ta sin plats.


Äntligen framme, Skönt! Det blev inte mycket sömn den natten, Men man får ta vara på tiden så bra man kan. När vi kom fram så åkte vi iväg för att checka in och så där vi skulle bo. Sen så gick vi för att äta och kollade runt lite. Efter det så samlades vi för att gå iväg för att kolla vår första match i London. Den var mellan QPR och Preston. Det var en riktigt bra match faktiskt, ganska högt tempo. Det var speciellt en spelare som jag verkligen tyckte var värd att se. Han var riktigt bra och hans namn var Taarabt. Det blev 3-1 till QPR och han gjorde 2 av de målen. Det var härligt och se hans konster på plan, han var överlägsen bäst. Efter det så var i stort sett den dagen över, när vi kom tillbaka från matchen så gick vi ut och kollade runt i staden och åt kvällsmat.
På väg in på matchen Queens Park Rangers - Preston!


QPR bjöd på riktigt fin fotboll!


JB Elitfotboll - London Style

Nästa dag när vi vaknade så hade vi en kort samling, då fick vi reda på att vi skulle ha en tävling som liknade ”Amazing Race”. Därefter skulle vi ta oss till ett ställe som hette Hyde Park. Det såg ut så att vi fick några uppgifter som såg ut ungefär såhär, t.ex. att vi skulle ta oss till Buckingham Palace och ta ett kort på oss med byggnaden i bakgrunden och sen få några personer att forma JB loggan av deras kroppar och sedan ta ett kort på det. Det var riktigt kul faktiskt. Man fick ju även träna sin förmåga att prata och förstå engelska, eftersom man var tvungen att prata med massa folk under racet. Men det gick bra tyckte jag och jag hade inga större problem med det, man kanske inte sa exakt allting rätt. Men man kunde ju prata så bra så att båda verkligen förstod varandra i alla fall. Det var väl en liten utmaning, men det var bara kul tycker jag så att man verkligen får testa och se hur mycket man verkligen kan. När vi hade klarat av allting så sprang vi i mål vid Convent Garden.



Efter det så gick vi tillbaka dit vi bodde och fixade i ordning oss. Sedan gick vi ut för att äta och för att sedan fortsätta vidare till vår andra fotbollsmatch på resan. Den hade jag verkligen sett fram emot! Den var mellan Manchester City och Fulham. Det var en rolig match där Manchester City vann med 4-1.



Härlig inramning på Craven Cottage!


Carlos Tevez kommer fri!


Autografskrivande!

När vi skulle hem från den matchen så var det riktigt svårt att kunna ta sig någonstans när allt folk skulle ut. Vi fick stå och köa för tunnelbanan hur länge som helst. Så efter det så gick vi och åt och sen kollade runt lite i en stor spelhall och kollade i lite affärer.



Nästa dag! Alltså måndag. Så vaknade vi upp vid ca halv 10 och hade en liten samling och sen så var det fritt i stort sett hela dagen! Och då var det shopping som gällde. Vi började med att gå till Oxford Street och kolla i affärerna där. Det fanns väldigt mycket att se så det var svårt att hinna med allt man ville. Men jag tycker att jag hann med det ganska bra i alla fall. När jag hade gått hela dagen från 10 på morgonen tills 6 på kvällen. Så var jag ändå inte riktigt nöjd. Så jag skyndade mig ut igen i ca 2 timmar till för att hinna med det sista jag ville inhandla innan vi skulle samlas igen och tillslut så var jag äntligen nöjd.



Eller kanske inte nöjd men hann med skapligt mycket i alla fall! När vi samlades så skulle vi få lyssna på en av Arsenals Fys tränare. Det var intressant och man kunde jämföra väldigt mycket av det dem tränade med det som man själv tränar. Och hur man ska träna för att få bästa resultat och så, vad han anser är bäst. Jag tycker att mycket av det dem gör liknar de övningar som vi gör. Så det var väldigt intressant och man fick många bra tips. När han hade pratat färdigt så gick vi till spelhallen igen och spelade och hade riktigt roligt.  Sen var vi tvungna att gå dit vi bodde för att packa för vi skulle upp väldigt tidigt för att resa iväg nästa morgon.

Nästa morgon gick vi upp väldigt tidigt för att checka ut, ta tunnelbanan till tåget som vi skulle åka med till flygplatsen och åka hem. När vi står utanför där vi bodde med packningen och väntar på att alla ska komma. Så märker vi att det är 2 stycken som saknas, vi kommer fram till att Josef och Andre fortfarande ligger och sover uppe på sitt rum. Och vi hade ju riktigt bråttom för att hinna till flygplatsen i tid. Så då blev det lite stressigt och en del blev lite griniga för att de inte riktigt hade tagit sitt ansvar. Men det gick bra tillslut. Dom fick skynda sig i ordning så att vi kunde dra iväg sen, och hela hemresan gick bra! Jag är riktigt nöjd med resan i helhet, och jag tycker att alla elever skötte sig bra och tog ansvar. Jag tror att alla klarade av att föra ett samtal med någon ny person och förstå varandra. Det var riktigt bra träning. Jag pratade ganska mycket med olika nya människor som jag aldrig träffat förut och det gick bra. Vi hade väldigt kul tillsammans och hjälpte varandra som en grupp under resan, som ett lag, riktig lagkänsla. Big Up till hela klassen! Och även till Jimmy och Johan! //Lennie

 

Författaren Lennie Muge

Kommentarer
Postat av: ida

bra skriver Lennie hahaha ;D

2011-01-16 @ 23:15:37
URL: http://idahjelmestig.blogg.se/
Postat av: Lotta Lundstedt

Hej hej vad intressant din blogg är. lär verkligen att läsa dina inlägg igen! (: Ha en kul vardag ;)

2011-06-28 @ 17:09:51
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0