Gäst inlägg från...?

Ingen mindre än Samuel Frensborg, fd. elev på JB Elitfotboll.
Vad gör du idag?
Jag har sedan i Augusti lämnat det avlånga landet för studier i möjligheternas land, USA närmare bestämt Santa Monica, California. Skolan heter Santa Monica College, och för er som inte visste så är det ett såkallat Community College, vilket innebär att högsta examen på just ett CC är ca. 2 år då man får en A.A. degree så vill man fortsätta studera får man göra en transfer till något University, och Santa Monica College har ett bra rykte så transferstatistiken är väldigt hög till t.ex. UCLA, Cal State osv.

För övrigt är California ett underbart ställe att plugga på. Solen skiner i stortsätt varje dag och det finns tusentals saker att sysselsätta sig med när man är klar med plugget.

Hur förberedde JB dig för detta? 
Även fast jag för tillfället inte spelar fotboll här samtidigt som jag pluggar, så har JB hjälp mig på många olika sätt. Då tänker jag framförallt på den personliga utvecklingen, att tänka själv och reflektera. På det sättet växer man som person genom att se saker från olika synvinklar. Och det egna ansvaret har jag mycket nytta av nu när jag studerar på college för här är det bara eget ansvar, gör du inte dina läxor eller tentor så är det dig själv det drabbar, läraren är bra där för att hjälpa dig att klara det.

Vilket är ditt bästa minne från JB tiden?
Förutom hela resan med Ruldolph till Spanien så måste jag säga Vinterutbildningen.
Vi gick i 1:an då så vi åkte tillsammans med 2:orna till Sälen och bodde i stugor i 3 nätter tror jag, så på dagarna åkte vi skidor, snowboard och allt sånt sen på kvällen så hade vi olika aktiviteter som lärarna höll i. Det var riktigt kul och det tror jag, förutom Rudolph, är det roligaste under tiden på JB. Men måste tillägga att hela gymnasietiden var otroligt rolig och det är mycket tack vare JB, att få spela fotboll under bra förutsättningar och samtidigt få utbildning är unikt!

Det va kul att få skriva ett inlägg på världens bästa blogg! Jag kommer förbi och hälsar på i Januari då är ja hemma och glider lite på lovet :D

See ya'll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0