Gästinlägg från....

Ingen mindre än Anel Coralic, fd. elev på JB Elitfotboll.

Vad gör du idag?
Idag så bor jag i Daytona Beach, Florida! Colleget jag går på heter Embry-Riddle och det jag gör här är att pluggar till en business degree och spelar fotboll för skolans lag som heter Embry-Riddle Eagles. Det här är ett college med väldigt bra rykte överlag och är en känd privatskola. Fotbollen är riktigt bra här, faktiskt överraskande bra. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig när jag flyttade hit men det är helt klart över förväntan. Vi leder för närvarande våran serie vilket förhoppningsvis ska ta oss till "Nationals" som är ett slutspel som kommer utse USA's bästa lag. Vi är för närvarande rankade som 21a i USA men har varit rankade 14e som bäst. Det är väldigt jämnt i top 20 så förhoppningsvis så kan vi vinna hela grejen vilket vore grymt! Träningsmässigt så har vi en väldigt bra facilitet jämfört med andra skolor i USA. Vi har fystränare, läkare osv här på skolan. Vi har även vissa fystränare och läkare som bara är med fotbollslaget här. Vi har en konstgräsplan och fyra stycken vanliga planer. Som sagt så är förutsättningarna här väldigt bra och i laget så har vi många internationella spelare med bakgrunder i toppklubbar i olika nationer. Förhoppningsvis med lite tur så ska detta bli ett riktigt bra år i skolans historia.
Förövrigt så är Daytona Beach ett väldigt fint ställe i USA med ett underbart klimat där solen skiner varje dag och en helt underbar strand!


Hur förberedde JB dig för detta? 
JB förberedde mig väldigt bra för detta genom all träning vi hade genom att göra powerpoints till exempel. Det är väldigt mycket presentationer här där du måste vara trygg i att prata inför en grupp och vara trygg i dig själv. JB har också precis som Samuel sa i hans gästinlägg hjälpt en genom att ta väldigt mycket ansvar. Här i USA så måste du ta egna ansvar på ditt college. Om du inte gör dina grejer så kommer du inte få höra det av lärarna heller, du får ett F (IG) som betyg och får skylla dig själv. Det är upp till dig själv att göra så bra som möjligt ifrån dig och verkligen göra nytta av de stora pengar som man spenderar på detta college som har ett av de dyraste avgifterna i hela USA. Något annat JB har gett mig är att man måste hela tiden reflektera, vilket är riktigt bra. Ju mer du reflekterar, desto större perspektiv får du på saker och kommer ha nytta av det i fortsättningen.

Vilket är ditt bästa minne från JB tiden?
Jag vet inte om jag kan säga ett speciellt minne från JB tiden som jag kommer ihåg. Det är så sjukt många minnen som jag tar med mig genom hela mitt liv. Som till exempel: Alla resor, Sälen, när vi red, alla träningar, fotbollsmatcher, Barcelona osv. Det är så mycket som var fantastiska minnen. Man kan verkligen säga att man njöt av tiden på JB och att man saknar det nu. Vi gjorde så många saker som jag verkligen bara skrattar åt när jag tänker på det. Sedan saknar man en vanlig dag i klassrummet med gänget. Sammanhållningen på JB var fantastisk och man hade kul varje dag i skolan. John Bauer tiden kommer vara ett enda stort glatt minne som man tar med sig i resten av sitt liv tillsammans med alla vännerna man fick under tiden och den kunskapen man fick med sig. NJUT av tiden på John Bauer!


Det var jättekul att få skriva ett inlägg i denna blogg och man gör det med glädje för man vill ge tillbaka så mycket som man kan till JB. Skulle även vilja passa på att tacka alla lärare och elever återigen för tre fantastiska år på underbara John Bauer i Örebro! Vill även önska alla ett stort lycka till och så hoppas jag att vi ses i Januari då jag planerat att komma och hälsa på!
Frågor?
För er som har några frågor om träningarna, college och livet i USA eller vad som helst så är ni välkomna att ställa frågor till mig och jag kommer svara på dem med glädje! :) Ni kan antingen adda mig på facebook eller maila till: [email protected]
För er som vill se våra matcher eller dem matcherna vi redan spelat klart, så kan ni höra av er till mig så skickar jag anvisningar med användarnamn och login.
Mediaguide och bilder:
Här nedan kommer lite bilder och även en länk till vår Media Guide där det står lite info om alla spelare. (länken till media guide:http://epublish.multiad.com/EmbryRiddle_MS_2011/)
Fotbollsarenan:
Fotbollslaget
Bild på mig under en match:
Bild på stranden i Daytona Beach:
Bild på stranden:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0